Telia :-(

Hmmm….

Fick mobilräkningen idag. Tyckte att jag nyss fått den så jag började kolla. Jo, helt riktigt. Telia har gått över till månadsfakturering  i stället för var tredje månad. Jag har inte bett om det, utan det är något som de infört för att ”förbättra” sina rutiner och för att jag ska få bättre koll på kostnaderna enligt dom.

Koll på kostnaden!!! Ja, vad ska jag säga? Deras ”förbättringar” kostar mig  392:- per år!! (Ok, inga jättesummor, men ändå)

Dessa 392:- består av en faktureringsavgift på 19:- + avgift för detaljspecifikation per faktura (som visserligen är en frivillig tjänst, men som jag vill ha. Prishöjning på denna tjänst 200%!).

Så här går jag och betalar extra för något jag inte bett om!

*****************************************************

  • Ett räkneexempel:
    Anta det är 10 000 kunder (antalet verkliga kunder är nog mycket, mycket fler). Ökning från fyra till tolv fakturor/år med en faktureringsavgift på 19:-.

    Det ger 152:-/år/kund.
    Summa 10 000 * 152:- = 1 520 000:- !!!!

Snacka om smyghöjning av priserna!!